RAR Benelux  05-03-2024

WinRAR onthult versie 7.00: een sprong vooruit in compressietechnologie, beveiliging en gebruikerservaring

Berlijn, 27 februari 2024: RARLAB.COM, RAR Benelux en win.rar GmbH kondigen met trots de vrijgave aan van WinRAR 7.00, een belangrijke upgrade die een nieuwe standaard zet in bestandscompressie, beveiligingsmaatregelen en gebruiksgemak. Deze nieuwste versie introduceert innovatieve functies en verbeteringen, waardoor WinRAR's positie als de toonaangevende softwareoplossing wordt verstevigd voor gebruikers op het gebied van archivering en compressie.

De hoogtepunten van de nieuwe versie zijn:

Verbeterde compressiemogelijkheden

WinRAR 7.00 verlegt de grenzen van de compressietechnologie door ondersteuning van woordenboekgroottes tot 64 GB, wat ongekende compressieverhoudingen en flexibiliteit mogelijk maakt. Deze belangrijke upgrade komt tegemoet aan de groeiende vraag naar efficiënte verwerking van grote bestanden en gegevenssets en biedt gebruikers de mogelijkheid om niet-standaard woordenboekgroottes te kiezen voor optimale prestaties.

Geavanceerde zoekalgoritmes

Met de introductie van nieuwe zoekalgoritmes, waaronder "Zoeken op groot bereik" en "Uitputtend zoeken", kan WinRAR langere en verder weg gelegen herhaalde gegevensblokken vinden, waardoor de compressie van grote en vergelijkbare bestanden aanzienlijk wordt verbeterd. Deze geavanceerde algoritmen zijn ontworpen om compressieverhoudingen te verbeteren en om archiefgroottes te verkleinen, zodat ze sneller kunnen worden gedeeld en de opslagkosten worden verlaagd.

Verhoogde maximumpadlengte

Door een uitbreiding van de maximumpadlengte tot 65 535 tekens pakt WinRAR 7.00 een veelvoorkomende uitdaging van gebruikers aan, waardoor bestanden naadloos kunnen worden beheerd binnen ingewikkelde mapstructuren. Deze verbetering zorgt voor meer flexibiliteit en gebruiksgemak bij het omgaan met diep geneste bestanden en mappen.

Verbeteringen in beveiliging en compatibiliteit

WinRAR 7.00 introduceert de optie "Mark of the Web doorzetten", waarmee gebruikers uitgebreide controle krijgen over beveiligingszone-informatie voor uitgepakte bestanden. Daarnaast is de ondersteuning weggehaald voor het maken van archieven in de oudere RAR 4.x-indeling, iets wat past bij moderne beveiligings- en compatibiliteitsstandaarden.

Verbeteringen in gebruikersinterface en instellingen

De nieuwe versie heeft een gebruiksvriendelijke interface met functies zoals woordomloop in het archiefcommentaarvenster, maar ook met een kolom "Attributen", waardoor de algehele gebruikerservaring wordt verbeterd. Verdere aanpassingsmogelijkheden, zoals aanpassingen aan de woordenboekgrootte, maken WinRAR nog persoonlijker naar de individuele voorkeuren van de gebruiker.

Verbeteringen in benchmarks

WinRAR 7.00 verbetert de benchmarkingtool, waardoor gebruikers het aantal threads kunnen opgeven en de resultaten eenvoudig naar het klembord kunnen kopiëren. Deze update biedt waardevolle inzichten in de WinRAR-prestaties op verschillende hardwareconfiguraties, waardoor verdere optimalisatie en efficiëntie mogelijk worden.

Diverse verbeteringen en oplossingen

Naast andere verbeteringen en foutoplossingen verhelpt de nieuwste update een kritieke fout waardoor ongeautoriseerde MotW-overschrijvingen in uitgepakte gearchiveerde bestanden mogelijk waren. Dank aan Orange Tsai en NiNi van DEVCORE, in samenwerking met Trend Micro Zero Day Initiative voor hun verantwoordelijke openbaarmaking. Opgemerkt moet worden dat in tegenstelling tot WinRAR de unrar.dll-bibliotheek niet geraakt wordt door dit probleem. Ga voor een volledige lijst met updates en foutoplossingen naar https://www.winrar.be/nl/winrar-7-00

Beschikbaarheid:

WinRAR 7.00 is nu beschikbaar om te downloaden. Geef uw bestandscompressie-ervaring een impuls met WinRAR 7.00 - waar efficiëntie en innovatie elkaar tegenkomen: https://www.winrar.be/nl/download

WinRAR is beschikbaar in meer dan 40 talen en is compatibel met Windows 11, 10, 8.1, 8, 7 en Windows Vista. Voor Android-gebruikers is de RAR-app beschikbaar op Google Play. De opdrachtregelversie van WinRAR is ook beschikbaar voor Linux, FreeBSD en macOS.

Over WinRAR:

WinRAR is de 64- en 32-bits Windows-versie van de RAR-archiveerder, de krachtige archiveerder en archiefbeheerder. RAR-bestanden kunnen in de meeste gevallen materiaal tot 30 procent efficiënter comprimeren dan ZIP-bestanden. De opvallendste functies van WinRAR zijn een krachtige compressie van document- en multimediabestanden, bestandscodering, verwerking van andere archiefindelingen, programmeerbare zelfuitpakkende archieven (SFX-archieven), herstel van beschadigde archieven en Unicode-ondersteuning.