RAR Benelux  27-01-2023

De definitieve versie van WinRAR 6.20 staat klaar om te downloaden!

Berlijn, 24 januari 2023: RARLAB.COM, WinRAR GmbH en RAR Benelux presenteren met trots de definitieve uitgave van WinRAR 6.20. De nieuwste WinRAR-versie bevat snellere RAR5-compressie, automatische wachtwoordverwerking en verbeterde efficiëntie van de herstelopdracht, evenals vele verbeteringen in de bruikbaarheid. WinRAR wordt voortdurend verbeterd om gebruikers te voorzien van stabiele en betrouwbare software voor het comprimeren, beveiligen en inpakken van hun persoonlijke gegevens.

Automatische wachtwoordverwerking

Als de optie "Wachtwoorden automatisch herkennen" in het dialoogvenster "Wachtwoorden beheren" is ingeschakeld en er in de lijst met opgeslagen wachtwoorden een wachtwoord voorkomt dat overeenkomt met het te verwerken archief, dan zal WinRAR automatisch wachtwoorden gebruiken voor RAR5- en ZIP-archieven. WinRAR-gebruikers kunnen deze optie vinden onder Bestand > Standaardwachtwoord instellen > Wachtwoorden indelen. Daarnaast is er ook een kleine wijziging doorgevoerd in het herkennen van onjuiste wachtwoorden voor ZIP-archieven. Als onder de opgeslagen wachtwoorden geen goed wachtwoord voorkomt en het uitpakken van een versleuteld ZIP-archief mislukt, dan kan de gebruiker proberen deze optie uit te schakelen, opnieuw uit te pakken en vervolgens handmatig een geldig wachtwoord in te voeren.

Snellere RAR5-compressie

RAR5-compressie is verbeterd voor slecht comprimeerbare gegevens op moderne CPU's met 8 of meer uitvoeringsthreads. Dit geldt voor alle compressiemethoden behalve "Snelste", waarbij de prestaties gelijk blijven.

Verbeterde efficiëntie van herstelopdracht

De efficiëntie van het herstelopdracht is verbeterd voor "gehusselde gegevensblokken" in RAR5-archieven met herstelrecordbescherming. Hiermee wordt de functionaliteit verbeterd van het herstellen van beschadigde gegevens in WinRAR. Als een archief is beschermd met herstelrecords, kan het nu worden gerepareerd, zelfs als het is beschadigd door een schijfdefect of bij andere vormen van gegevensverlies. De ZIP-indeling ondersteunt daarentegen helemaal geen herstelrecords. Bovendien wordt de grootte van herstelbestanden nu weergegeven op het tabblad Archief van de bestandseigenschappen in Verkenner.

Er zijn verschillende andere gebruiksverbeteringen in deze nieuwe versie. Voor een volledige lijst van alle verbeteringen en herstelde fouten, ga naar https://www.winrar.be/nl/winrar-6-20

De 64-bits en de 32-bits versie van WinRAR 6.20 kan worden gedownload op https://www.winrar.be/nl/download

WinRAR is beschikbaar in meer dan 40 talen en is compatibel met Windows 11, 10, 8.1, 8, 7 en Windows Vista. Voor Android-gebruikers is de RAR-app beschikbaar op Google Play. De opdrachtregelversie van WinRAR is ook beschikbaar voor Linux, FreeBSD en macOS.

Over WinRAR

WinRAR is de 32-bits en 64-bits Windows-versie van het RAR-archiveerprogramma, het krachtige archiveer- en archiefbeheerprogramma. RAR-bestanden kunnen, in de meeste gevallen, tot meer dan 30 procent effectiever inhoud comprimeren in vergelijking met ZIP-bestanden. De meest voorname functies van WinRAR zijn onder meer zeer krachtige compressie van document- en multimediabestanden, bestandsversleuteling, verwerking van andere archiefindelingen, programmeerbare zelf-uitpakkende archieven (SFX), herstel van beschadigde archieven en ondersteuning voor Unicode.