12-12-2019

Definitieve versie van WinRAR 5.80 klaar om te downloaden!

Deze nieuwe versie van WinRAR biedt verbeteringen op het gebied van reservekopie-opties, verbeterde bruikheid van de opdrachtregelstand en verbeteringen in de compressie van grotere bestanden en het verwerken van veel gegevens.

Berlijn, 11-12-2019: win.rar GmbH, RAR Benelux en RARLAB.COM presenteren met trots de definitieve versie van WinRAR 5.80. Aangezien WinRAR alle functies biedt die compressie- en archiefbeheersoftware nodig heeft, richt deze update zich op verbeteringen voor specifieke toepassingen, verbeterde bruikbaarheid en snelheid, vooral voor gebruikers van de opdrachtregel en gebruikers die met grote hoeveelheden bestanden en archieven werken.

In eerdere versies werden meer opties voor tijdinstellingen en reservekopieën toegevoegd. Nu zijn deze verder ontwikkeld en verfijnd om de verscheidenheid aan beschikbare tijdinstellingen voor de gebruiker te vergroten. Door de toevoeging van de functie "Laatste-toegangstijd bronbestanden bewaren" hebben gebruikers die bestanden moeten archiveren voor verdere analyse nu de mogelijkheid om dit te doen zonder delen van bestanden, inclusief de laatste-toegangstijd, te wijzigen. Deze functie kan belangrijk zijn om reservekopieredenen, maar ook voor misdaad- en forensische onderzoekers, die bestanden met maximale details moeten opslaan, zoals de volledige Unicode-padnaam, drie tijdsaanduidingen en NTFS alternatieve stromen - dit alles met behoud van de oorspronkelijke bestandstijdaanduidingen.

De archiveringssnelheid voor grote NTFS alternatieve gegevensstromen op processoren met meerdere kernen is verhoogd. Deze taken worden nu sneller uitgevoerd om tijd te besparen.

Bovendien is de opdracht "Zoeken" verder verbeterd. Voorheen was bij het direct uitpakken van versleutelde bestanden uit de "Zoekresultaten" telkens een ingesteld wachtwoord nodig, ook als alle bestanden tot hetzelfde archief behoorden. Nu wordt het wachtwoord slechts eenmaal per archief gevraagd en kan de gebruiker ook in UTF-8-bestanden zoeken, die voorheen niet ondersteund werden. Bovendien wordt het hoofdletterongevoelige zoeken naar veel ingepakte gegevens nu merkbaar sneller uitgevoerd.

Andere verbeteringen in de opdrachtregelstand zijn aangebracht om de bruikbaarheid en snelheid te verhogen. Wanneer gebruikers bijvoorbeeld reservekopieën maken met rar.exe, zal de combinatie van achtervoegsels handiger zijn en de gebruiker tijd besparen. Tijdens het maken van reservekopieën en het opslaan van de laatstewijzigings- en aanmaaktijdsaanduiding kunnen gebruikers nu meerdere achtervoegsels combineren tot een enkele schakeloptie.

Samengevat zijn deze voortdurende verbeteringen aangebracht om de bruikbaarheid van de software te verbeteren en om een multifunctioneel, gebruiksvriendelijk programma te bieden, met een intuïtieve interface met die de modernste opties biedt voor het verkleinen, uitpakken van alle veelvoorkomende archiefsoorten, beveiligen, herstellen, repareren, delen en beheren van gegevens.

Gebruikers kunnen hier een volledige lijst van alle verbeteringen en alle opgeloste fouten vinden:

WinRAR 5.80 64-bit kan worden gedownload op https://www.winrar.be/nl/download/download/30

WinRAR 5.80 32-bit kan worden gedownload op https://www.winrar.be/nl/download/download/29

Of via de algemene pagina https://www.winrar.be/nl/download

WinRAR is beschikbaar in meer dan 40 verschillende talen en is compatibel met Windows 10, 8.1, 8, 7 en Windows Vista. Voor alle Android-gebruikers is de RAR-app beschikbaar op Google Play. De opdrachtregelversie van WinRAR is ook beschikbaar op Linux, FreeBSD en macOS.

Over WinRAR

WinRAR is de 32-bits en 64-bits Windows-versie van het RAR-archiveerprogramma, het krachtige archiveer- en archiefbeheerprogramma. RAR-bestanden kunnen, in de meeste gevallen, tot meer dan 30 procent effectiever inhoud comprimeren in vergelijking met ZIP-bestanden. De meest voorname functies van WinRAR zijn onder meer zeer krachtige compressie van document- en multimediabestanden, bestandsversleuteling, verwerking van andere archiefindelingen, programmeerbare zelf-uitpakkende archieven (SFX), herstel van beschadigde archieven en ondersteuning voor Unicode.