RAR Benelux  24-08-2017

De definitieve versie van WinRAR 5.50 is er en staat klaar om te downloaden!

Berlijn, 14 augustus 2017 - win.rar GmbH, RAR Benelux en RARLAB.COM zijn blij om u de definitieve vrijgave van WinRAR 5.50 te presenteren! Het resultaat van onze doorlopende ontwikkeling is een multifuctioneel, gebruiksvriendelijk programma met een intuïtieve interface dat het nieuwste van het nieuwste aan opties biedt voor het verkleinen, uitpakken, beveiligen, herstellen, repareren, delen en beheren van bestanden. In deze nieuwe versie zijn aanvullende functies - zoals voor het wachtwoordbeheer - toegevoegd naast verbeteringen op het gebied van gebruiksgemak.

Standaard archiefindeling RAR5

Als onze gebruikers bestanden inpakken of delen, dan zullen ze voordeel ondervinden van een voortreffelijke compressieverhouding gecombineerd met een snelle compressiesnelheid waarmee u ruimte en bandbreedte bespaart. Vanaf versie 5.50 wordt door WinRAR en de opdrachtregelversie RAR de archiefindeling RAR5 standaard ingezet. De gebruiker kan deze wijzigen naar de compatibele RAR 4.x-indeling met de optie "RAR4" in het inpakdialoogvenster of de opdrachtregelschakeloptie -ma4. Deze wijziging heeft alleen invloed op nieuwe installaties. Dit betekent dat als de RAR-indeling is opgeslagen in het standaardcompressieprofiel in eerdere versies, dan zal WinRAR deze opgeslagen instellingen respecteren.

Verbeteringen aan wachtwoordbeheer

We leggen ons vertrouwen in wachtwoorden. Samen met 256-bits wachtwoordbeveiliging van WinRAR zal de gebruiker geen vertrouwensproblemen ondervinden. In onze nieuwste versie is het wachtwoorddialoogvenster opgepoetst, waarbij vanaf nu er de mogelijkheid is om een hoofdwachtwoord in te stellen. De knop "Hoofdwachtwoord instellen" in het dialoogvenster "Wachtwoorden beheren" kan worden gebruikt om opgeslagen wachtwoorden te versleutelen waarmee ze beschermd worden tegen ongeoorloofde toegang. Indien het opgegeven wachtwoord niet overeenkomt met het hoofdwachtwoord, dan zal deze worden opgevat als een normaal wachtwoord voor archiefacties. Om het hoofdwachtwoord permanent te bewaren moet WinRAR gesloten worden.

De nieuwste versie gebruikt een nieuwe gegevensindeling voor de wachtwoordbeheerder, waardoor wachtwoorden die opgeslagen zijn in het dialoogvenster "Wachtwoorden beheren" niet meer leesbaar zijn voor oudere versies. Dit heeft geen invloed op de archiefversleutelingsindelingen en versleutelde archieven zijn compatibel met eerdere WinRAR-versies. De wachtwoordgegevens worden alleen naar een nieuwe indeling omgezet wanneer de gebruiker deze opslaat, maar niet onmiddellijk na het installeren van WinRAR.

In aanvulling is het gebruiksgemak verbeterd van het uitpakdialoogvenster van wachtwoordbeveiligde archieven. Als een verkeerd wachtwoord is ingevoerd bij het uitpakken van een versleuteld RAR5-archief, dan zal WinRAR nu voorstellen om een geldig wachtwoord in te voeren voor hetzelfde bestand in plaats van het uitpakken voortijdig af te breken.

Verdere beveiligingsverbeteringen

De beveiliging van andere compressie-bestandsindelingen is ook verder verbeterd. Vanaf versie 5.50 gebruikt WinRAR AES-256 standaard in CTR-stand om ZIP-archieven te versleutelen, aangezien deze aanmerkelijk veiliger is dan het veroudere ZIP 2.0-versleutelingsalgoritme. Ook hebben we ondersteuning toegevoegd voor het uitpakken van .lz-archieven die ze gemaakt door de Lzip-compressor. Daarnaast zijn LZ en ZIPX ook toegevoegd aan de lijst met associaties in het dialoogvenster Instellen > Integratie.

Een volledig overzicht van alle verbeteringen en opgeloste fouten vindt u hier: http://www.winrar.be/nl/winrar-5-50

De 32-bits versie en de 64-bits versie van WinRAR 5.50 kan worden gedownload via: http://www.winrar.be/nl/download

WinRAR is beschikbaar in meer dan 40 verschillende talen en is compatibel met Windows 10, 8.1, 8, 7 en Windows Vista. Voor alle Android-gebruikers is de app "RAR for Android" beschikbaar op Google Play. De opdrachtregelversie van WinRAR is ook beschikbaar voor Linux, FreeBSD en macOS.

Over WinRAR:

WinRAR is de 32-bits en 64-bits Windows-versie van het RAR-archiveerprogramma, het krachtige archiveer- en archiefbeheerprogramma. RAR-bestanden kunnen, in de meeste gevallen, tot meer dan 30 procent effectiever inhoud comprimeren in vergelijking met ZIP-bestanden. De meest voorname functies van WinRAR zijn onder meer zeer krachtige compressie van document- en multimediabestanden, bestandsversleuteling, verwerking van andere archiefindelingen, programmeerbare zelf-uitpakkende archieven (SFX), herstel van beschadigde archieven en ondersteuning voor Unicode.