WinRAR 3.80 is beschikbaar voor download per 1 oktober op de WinRAR-website http://www.winrar.be/download.htm. Download.com biedt de software aan per 30 september.

WinRAR is beschikbaar voor 36,24 (incl. 21 % btw) op http://www.winrar.be/bestel.htm. De proefversie draait voor 40 dagen zonder demomeldingen. Na het verlopen van de 40 dagen krijgen gebruikers de melding om een licentie te kopen. De gelicentieerde versie geeft gebruikers het recht om het programma legaal te gebruiken en biedt extra beveiliging met hulp van een unieke waarmerkcode. De waarmerkcode werkt als een elektronische handtekening die in een gemaakt archief kan worden opgeslagen om de bron te waarborgen. Gelicentieerde gebruikers wordt ook gratis e-mailondersteuning en -upgrades geboden.

De upgrade naar versie 3.80 is gratis voor alle geregistreerde gebruikers. Om upgrades te krijgen hoeven geregistreerde gebruikers enkel de nieuwste versie van WinRAR te downloaden en te installeren. Geen ingewikkelde stappen om eerdere versies te verwijderen zijn nodig.

WinRAR is beschikbaar in meer dan 45 verschillende talen en wordt ondersteund op Windows 95, 98, NT, 2000, Me, XP en Vista. De opdrachtregelversie van RAR is beschikbaar voor Linux, DOS, OS/2, FreeBSD en Mac OS X.

Afbeeldingen zoals logo's, schermafbeeldingen of doosafbeeldingen zijn op verzoek beschikbaar.