Winrar  02-09-2016

De definitieve versie van WinRAR 5.40 staat klaar om te downloaden!

Deze laatste versie biedt verbeteringen op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en compatibiliteit alsmede vele technische verbeteringen.

Berlijn, 16 augustus 2016 – win.rar GmbH, RAR Benelux en RARLAB.COM presenteren met trots de definitieve versie van WinRAR 5.40. Deze nieuwe uitgave focust zich op verbeteringen aan gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie, waarmee de klant de beste oplossing wordt geboden om hun persoonlijke gegevens de archiveren, in te pakken en te beveiligen.

We zijn hard bezig om wensen van onze gebruikers te vervullen voor nieuwe functies en verbeteringen aan bestaande functies. Daarnaast ontwikkelen we continu aan WinRAR op basis van de eisen van onze gebruikers. Zonder de terugkoppeling van onze gebruikers zouden we niet de innovatieve compressiesoftware zijn die we tegenwoordig zijn. Onze gebruikers zoeken software om mee te archiveren en in te pakken, zonder poespas”, zegt Öncül Kaya, directeur van win.rar GmbH.

Hoogtepunten van WinRAR 5.40 zijn:

-        Het nieuwe submenu "Tekenset voor namen" in het menu "Opties" maakt het mogelijk om de tekenset te kiezen voor de namen van ingepakte bestanden. Deze keuze heeft invloed op het bladeren binnen archieven en bij het uitpakken van archieven. Gebruik de sneltoets Ctrl + E om dit menu snel te openen. Dit kan nuttig zijn bij het uitpakken van een archief zonder Unicode-bestandsnamen, bijvoorbeeld als een zip-bestand met Chinese bestandsnamen in het archief wordt uitgepakt naar Windows waarbij Russisch staat ingesteld als taal voor niet-Unicode programma's.

-        Verbeteringen aan de gebruiksvriendelijkheid

U kunt mappen vanuit het mappendeelscherm verslepen naar andere programma's of het bureaublad om ze te kopiëren of uit te pakken. Sleep het archiefpictogram in het bovenste item van het mappendeelscherm om het gehele archief uit te pakken.

-        SFX-functie

De maximumlengte voor commentaar van RAR-archieven is verhoogd van 64 naar 256 KB. Aangezien SFX-scriptopdrachten worden opgeslagen in archiefcommentaar, is het mogelijk om langere hoofd- en licentieteksten te gebruiken in SFX-archieven.

-        Herstelrecord
Indien een archief een herstelrecord bevat, dan kan deze worden hersteld zelfs nadat deze beschadigd is door een defect op een schijf of een andere vorm van gegevensverlies. De ZIP-indeling ondersteunt geen herstelrecords. Vanaf WinRAR 5.40 worden herstelrecords (.rev-bestanden) die zich bevinden in dezelfde map als de gebruikelijke RAR-volumes, gebruikt om de inhoud van .rev-bestanden te controleren na het testen van .rar-bestanden bij de opdracht Testen.

-        Synchronisatie-functie
Eerder werd de bijwerkstand "Archiefinhoud synchroniseren" (schakeloptie -as op de opdrachtregel) afgebroken als een aantal van de in te pakken mappen niet gelezen kon worden. Nu gaat WinRar verder met de actie waarbij ingepakte bestanden worden behouden die overeenkomen met onleesbare mappen.

Verder werkte de opdracht "Inpakken en e-mailen" in de 64-bits versie van WinRAR 5.31 niet met de 64-bits versie van Microsoft Outlook. Dit is opgelost.

In verband met beveiligingsproblemen in het verleden, vereist WinRAR 5.40 minimaal Windows XP met Service Pack 3, wat betekent dat WinRAR niet uitgevoerd kan worden op Windows XP zonder service packs.

Een volledige lijst van alle verbeteringen en foutoplossingen is hier te vinden: http://www.winrar.be/nl/nieuw-in-5-00.

WinRAR is beschikbaar in meer dan 40 verschillende talen en is compatibel met Windows 10, 8.1, 8, 7 en Windows Vista. Voor alle Android-gebruikers is de app RAR for Android beschikbaar op Google Play. De opdrachtregelversie van WinRAR is ook beschikbaar voor Linux, FreeBSD en OS X.

Over WinRAR:

WinRAR is de 32-bits en 64-bits Windows-versie van het RAR-archiveerprogramma, het krachtige archiveer- en archiefbeheerprogramma. RAR-bestanden kunnen, in de meeste gevallen, tot meer dan 30 procent effectiever inhoud comprimeren in vergelijking met ZIP-bestanden. De meest voorname functies van WinRAR zijn onder meer zeer krachtige compressie van document- en multimediabestanden, bestandsversleuteling, verwerking van andere archiefindelingen, programmeerbare zelf-uitpakkende archieven (SFX), herstel van beschadigde archieven en ondersteuning voor Unicode.