Winrar  05-09-2013

WinRAR 5.0 is er en staat klaar om te downloaden!

De nieuwste versie van WinRAR bevat een nieuwe en uitgebreide archiefindeling welke het inpakken veiliger, efficiënter en sneller maakt dan ooit tevoren.

Berlijn, Ruiselede, 03-09-2013 – win.rar GmbH, RARLAB en RAR Benelux kondigen de langverwachte definitieve versie van WinRAR 5.0 aan.
 Het wereldwijd toonaangevend compressiesoftware is nu nog uitgebreider en heeft een serie innovaties verder geïmplementeerd om hiermee de prestaties van WinRAR verder te verbeteren.
De nieuwe RAR5-archiefindeling bevat veel verbeteringen van bestaande functies van WinRAR en maakt RAR5-bestanden met een hogere compressieverhouding en beduidend opvallende snelheidswinst vergeleken met de concurrentie.

RAR5

We heben een nieuwe archiefindeling. Als u WinRAR 5.0 gebruikt, hebt u niet alleen de bestaande compressie-opties RAR en ZIP tot uw beschikking, maar ook de nieuwe archiefindeling RAR5. Een reeks uitgebreide algoritmen zijn geïmplementeerd naast verdere optimalisatie voor gebruik met moderne software- en hardwareconfiguraties. Er is eenvoudigweg geen betere optie voor bestandscompressie dan RAR5.

Beveiliging

“Het is nu belangrijker dan ooit om overtuigd te zijn dat uw gevoelige gegevens beveiligd is tegen ongewenste toegang en knoeien.” zegt Öncül Kaya, directeur van win.rar GmbH. WinRAR heeft altijd de standaard gezet voor snelle en eenvoudige versleuteling en dat is iets dat niet snel zal veranderen. Met WinRAR 5.0 is het RAR-algoritme bijgewerkt naar 256-bits AES-versleuteling – waarmee u verzekerd wordt dat uw gegevens volledig beschermd worden. Met RAR-versleuteling kunt u rustig slapen, wetende dat uw gegevens veilig zijn.

Compressie

RAR-archieven boden altijd al een hogere compressieverhouding dan de concurrentie. WinRAR 5.0 kan nu grotere woordenboeken maken, tot 1 GB in de 64-bits versie van WinRAR, waarmee een zelfs hogere compressieverhouding kan worden bereikt dan in eerdere versies.

Snelheid

De uitpaksnelheid is ook verhoogd door de introductie van een aantal uitgebreide algoritmen die dit process hebben geoptimaliseerd. De verhoogde snelheid is voornamelijk afkomstig door het gebruik van multi-threaded uitpakken op systemen met meerdere kernen.

Verdere toevoegingen aan WinRAR 5.0

Gebaseerd op verzoek van vele gebruikers is de beperking van de maximumlengte van ingepakte bestandspaden in een RAR-archief verhoogd van 260 naar 2 048 tekens.

Een andere belangrijke verbetering is de nieuwe herstelrecordfunctie, welke gebaseerd is op de Reed-Solomon-foutcorrectiecodes, waarmee archiefherstel sterker en efficiënter wordt. In testscenario’s met een 1 GB-groot archief was WinRAR in staat om 9 keer zoveel beschadigingen te herstellen in vergelijking met de vorige versie.

Daarnaast is de bestandsherkenning binnen RAR-archieven ook uitgebreid door middel van de BLAKE2sp-hash als een bestandscontrolegetal. Met gebruik van BLAKE2, kan men voorgoed herkennen of bestanden verschillen of gelijk zijn. Met gebruik van CRC32 kunnen twee verschillende bestanden dezelfde waarde delen. Dit is niet het geval met BLAKE2.

Meer informatie over de verbeteringen van WinRAR 5.0 kunnen op de volgende pagina worden gevonden: http://www.winrar.be/nl/nieuw-in-5-00

Andere tip: voor alle 64-bits Windows-gebruikers wordt het sterk aanbevolen om de 64-bits versie van WinRAR te installeren. Deze is sneller en biedt de best beschikbare integratie. De compressiesnelheid van WinRAR in Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 en op elk multi-kernsysteem is aanzienlijk verbeterd.

WinRAR 5.0 32-bit en 64-bit kan worden gedownload via http://www.winrar.be/nl/download

WinRAR is beschikbaar in meer dan 40 verschillende talen en is compatible met Windows XP/Vista/Windows 7 en Windows 8. De opdrachtregelversie van WinRAR is ook beschikbaar voor Linux, FreeBSD en Mac OS X.

Over WinRAR:

WinRAR is de 32- en 64-bits Windows-versie van het RAR-archiveerprogramma en archiefbeheerder. RAR-bestanden kunnen, in de meeste gevallen, inhoud tot 30 procent effectiever inpakken dan ZIP-bestanden. De meest opvallende functies van WinRAR zijn zeer krachtige compressie voor documenten en multimediabestanden, bestandsversleuteling, verwerking van andere archiefindeling, programmeerbare zelfuitpakkende (SFX-)archieven, herstel van beschadigde archieven en ondersteuning voor Unicode.